Bel: 085 333 26 21

 

Klachten regeling

Klachtenregeling Bureau Opsporing

 

Artikel 1 – Begripsomschrijving

 

In deze regeling wordt verstaan onder:

  • Bureau: Recherche Bureau Opsporing

  • Klager: een ieder die een klacht indient over een gedraging van het bureau of van een medewerker van het bureau.

  • Klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens een klager over de wijze waarop het bureau of een medewerker zich in een bepaalde aangelegenheid heeft gedragen.

 

Artikel 2 – Indiening van een klacht

 

  1. Een klacht wordt schriftelijk ingediend bij Recherche Bureau Opsporing.

  2. De klacht bevat ten minste:

    • Naam en adres van de klager

    • De datum

    • Een omschrijving van de gedraging waartegen de klacht is gericht

  3. Indien de klacht niet aan deze vereisten voldoet, wordt de klager in de gelegenheid gesteld de klacht binnen een redelijke termijn aan te vullen.

 

Artikel 3 – Behandeling van de klacht

 

  1. Recherche Bureau Opsporing bevestigt de ontvangst van de klacht schriftelijk binnen 7 werkdagen.

  2. De behandeling van de klacht geschiedt door een persoon die niet betrokken is geweest bij de gedraging waarop de klacht betrekking heeft.

  3. Zowel de klager als degene op wie de klacht betrekking heeft, worden in de gelegenheid gesteld te worden gehoord.

 

Artikel 4 – Afdoening van de klacht

 

  1. Recherche Bureau Opsporing handelt de klacht af binnen 6 weken na ontvangst.

  2. De klager ontvangt een schriftelijke en gemotiveerde beslissing.

  3. Indien de klacht niet binnen 6 weken kan worden afgehandeld, wordt de klager hiervan tijdig op de hoogte gesteld, met vermelding van de reden en de nieuwe termijn waarbinnen de afdoening zal plaatsvinden.

 

Artikel 5 – Registratie

 

  1. Recherche Bureau Opsporing registreert alle klachten en bewaart deze gedurende 5 jaar.

  2. Bij de registratie wordt tevens vermeld op welke wijze de klacht is afgehandeld.

 

Artikel 6 – Slotbepalingen

 

  1. Deze regeling treedt in werking op 01-08-2025

  2. De regeling is openbaar en wordt op verzoek ter beschikking gesteld.

    Dien uw klacht in

    Velden met * zijn verplicht.

    Ik ga akkoord met de verwerking van mijn gegevens conform de privacyverklaring en begrijp dat Bureau Opsporing mijn klacht registreert voor de duur die wettelijk vereist is.